HOOKED sportsfiskenettverk befester med dette sin posisjon som Norges største onlinemedie for fritids- og sportsfiskere sier daglig leder Bernt Nor.
HOOKED (www.HOOKED.no og www.Fiskersiden.no) når stadig ut til flere fiskeinteresserte mennesker i fra nord til sør viser den ferske målingen. 79.592 unike besøkende ble fasiten i juni, en oppgang på 11,84% fra samme tid i fjor.
Foto: Illustrasjon HOOKED
Den digitale alderen har nådd elvebredden
Med en sterk posisjon også i sosiale medier når HOOKED fiskere når som helst, hvor som helst. På Facebook følger over 10.000 mennesker oss og mottar siste nytt i sommerfeiren forteller Nor.
Det er en myte at fiskeinteresserte mennesker kun er gamle menn i tweed som bruker fisking som en unnskyldning for å slippe unna kona.
Fisking er en folkeaktivitet!
Tall fra SSB og Norges Jeger- og Fiskerforbund viser at én av to voksne personer tar i et fiskeredskap én gang pr år.
- 54% av den voksne befolkningen fisker en eller flere ganger pr år (over 80% av barn mellom 11-16 år)
- Ca 500.000 fisker mer enn 10 ganger pr år
- Kjønnsfordelingen (gutter/jenter) er 65/35 blant alle som fisker
Kilde: NJFF
Fra nedgang i trykk til oppgang på nett & mobil
Mens de trykte mediene opplever opplagssvikt og har hatt en negativ trend de siste årene, er onlinemediene sterkere en noensinne.
Trykte medier – opplagstall / mnd
Eier | 2009 | 2010 | 2011 | Endring | |
---|---|---|---|---|---|
Alt Om Fiske | Egmont Hjemmet Mortensen | 17 574 | 16 430 | 15 758 | -4,09 |
Villmarksliv | Egmont Hjemmet Mortensen | 37 523 | 36 018 | 36 644 | +1,74 |
Jakt & Fiske | Norges Jeger- og Fiskerforbund | 89 002 | 90 943 | 90 752 | -0,21 |
Online – unike besøkende / mnd
2011 | 2012 | Endring | |||
---|---|---|---|---|---|
HOOKED | (HOOKED.no + Fiskersiden.no) | 71 165 | 79 592 | +11,84 |
Større satsning
Og mer interessant stoff skal det bli lover Nor.
– Vi er i ferd med å omstrukturere ressursene og i det ligger det blant annet en mer omfattende og tydelig redaksjonell profil. Utover høsten vil det bli enkelte endringer som vil hjelpe oss å lage et enda bedre medie.
Nesten 2 av 3 nordmenn er på nett hver eneste dag, og med de senere års enorme vekst i bruk av smarttelefoner og nettbrett må vi bare sørge for å tilpasse oss leserens bruksmønster avslutter Nor.